Viatge a Cartagena

El dijous passat, 22 de novembre, un grup de 30 alumnes de Cultura Clàssica, Llatí i Grec del nostre institut es van desplaçar a Cartagena per a visitar diferents llocs de la ciutat. Precisament vam triar esta ciutat per la seua importància a l’època romana, però també a principis del s. XX,  amb l’auge de la mineria i la construcció de nombrosos edificis d’estil modernista.

Vam començar la visita pel Museu ARQUA, d’arqueologia subaquàtica. Ens van mostrar els mètodes que s’utilitzen per a estudiar les restes dels vaixells enfonsats en la mar. A través de l’estudi dels objectes trobats vam fer un recorregut cronològicament ordenat per les cultures púnica, grega i romana de la zona de Cartagena.

A continuació vam fer un passeig en vaixell pel port de Cartagena, un port natural que és essencial per a comprendre la importància de la ciutat al llarg del temps.

Vam visitar també el Museu del Teatre Romà i el Teatre Romà, reconstruït per l’arquitecte Rafael Moneo. Els nostres alumnes van disfrutar pujant i baixant per la cavea del teatre i movent-se per l’escena com els mateixos actors romans.

Vam completar la visita passejant pels carrers on estan els principals edificis modernistes i vam dinar al costat mateix del submarí Isaac Peral.

Viatge a Cartagena 2018