Viatge a Sagunt

Un any més un grup d’alumnes de l’IES Antoni Llidó han assistit al Festival de Teatre Grecollatí de Sagunt. En esta ocasió han pogut vore la representació de la tragèdia grega Antígona, de Sòfocles, a càrrec del grup Komos, de València. El bon oratge i l’ambient festiu de la ciutat durant estos dies ens han permés gaudir d’una representació molt ben feta d’una obra clàssica emblemàtica, que els alumnes havien treballat prèviament a classe. És sorprenent com un text escrit al s. V a C pot resultar tan actual. Com a mostra estes reflexions:

« Cap dels usos que han germinat entre la humanitat és tan perniciós com els diners. Ells són els que destruïxen les ciutats, els que expulses els homes de les seues cases…..»

«Tots els que creuen pensar per si mateixos o tindre una llengua o un esperit no comparable als de ningú, quan se’l descobreix es veu que per dins estan buits. No és cap cosa vergonyosa que un home aprenga, per molt savi que siga….»

A l’any que ve tornarem a anar, animats pel comportament dels nostres alumnes.

Jesús Acosta i Remei Baldó (professors de grec i de llatí)

Viatge a Sagunt