EXCURSIÓ A PONS QUÍMICAS

Uns 38 alumnes de tecnologia van visitar l’empresa PONS QUÍMICAS SL, que fabrica la coneguda marca de productes de neteja ASEVI. És una empresa familiar que des de 1960 ha anat creixent fins a convertir-se en una de les principals indústries de la Marina Alta.

Allí hem visitat les instal·lacions de laboratori i ens han explicat els controls de qualitat físico-químics que se’ls fa als diferents productes que es fabriquen (ph, viscositat, densitat, índex de materia activa, etc.) així com els aparells que s’utilitzen. També ens han parlat de quin és el procediment  que se segueix per a desenvolupar un nou producte i, fins i tot algun alumne ha pogut probar un dels equips de protecció col·lectiva que hem estudiat en classe (llavaulls d’emergència).

A la fàbrica hem tingut l’oportunitat de visitar la secció de fabricació d’ampolles i veure com es fabriquen els diferents envasos i les màquines que s’utilitzen segons el material  (PET o polietilé) i després la secció de línies d’envasat on s’estaven envasant de forma automàtica (des del posicionat de l’ampolla buida fins al paletitzat) llavaterres, detergent i suavitzant.

Per últim, hem visitat el magatzem de producte acabat on hem vist com automàticament es situa cada palet de producte al seu lloc corresponent i el moll de càrrega i descàrrega on es preparen les comandes que finalment s’expedeixen per a la seua distribució cap als clients.

Desde l’IES ANTONI LLIDÓ agraïm a PONS QUÍMICAS SL la seua atenció i l’oportunitat de visitar les seues intal·lacions.

EXCURSIÓ A PONS QUÍMICAS